Jogodowo mi!

Sezon na jagody trwa krótko, za krótko. Dlatego wykorzystuję go maksymalnie, ja i moja rodzina 🙂 Koktajle, ciastka, dżemy przynoszą nie tylko pociechę podniebieniu, ale i doskonale działają na nasze zdrowie – jagody działają bowiem bakteriobójczo, obniżają poziom cukru we krwi i złego cholesterolu.

Zapasy dżemów już mamy – będą w sam raz na jesienne i zimowe poranki, do naleśników, ciasta i ciastek. Dżem jagodowy idealnie pasuje do tarty z bezą – podrzucę kiedyś przepis!

Bo jagody, co z pewnością wiecie, są nie tylko pyszne, ale i zdrowe. Z resztą jak wszystkie owoce. Oprócz przetworów warto kilkanaście sztuk zasuszyć – w takiej postaci są idealne na biegunkę no i nie trzeba sięgać po specyfiki z apteki.

Muffinki z jagodami

Dlaczego warto jeść jagody?

– działają bakteriobójczo,

– znajdziemy w nich dużo witaminy C,

– łagodzą bóle brzucha,

– doskonale działają na nasz układ krążenia,

– surowe działają na zaparcia, suszone – na rozwolnienie,

– są idealne dla cukrzyków, bo pomagają obniżyć poziom cukru we krwi,

– podaje się je dzieciom w czasie walki z owsikami.

– zawierają przeciwutleniacze, dzięki czemu niszczą wolne rodniki przyczyniające się do powstania nowotworów.

Jeśli zależy Wam na delektowaniu się jagodami przez cały rok, zmykajcie szybko do sklepu lub warzywniaka i kupcie zapas tych pysznych owoców! Podpowiem Wam co z nimi zrobić – zajmie to niewiele czasu, obiecuję!

  1. Dżem jagodowy!

Dżem, jak już kiedyś wspominałam, robię na bazie dostępnych w sklepach mieszanek np. żelfix. Kupuję te, do których dodaje się 35 dkg cukru. Zrobienie 8 słoiczków dżemu zajmuje ok. 30 minut – z przebraniem i umyciem jagód. Dżem wykorzystacie do naleśników, kanapek, ciast, wafli i lodów.

Muffinki z jagodami

  1. Sok jagodowy

Specjalistką jest tu moja mama. Robi takie soki każdego roku. Zadanie jest banalne – wypełniacie cały słoiczek jagodami (taki po dżemie), dodajecie dwie łyżki cukru (lub więcej, według upodobania) i zakręcacie. Następnie zagotowujecie słoiki ok. 15 minut od chwili, kiedy woda zawrzała (słoiki powinny być zalane wodą do ¾ wysokości – moja mama ustawia na dnie garnka pokrywki, a na nich dopiero słoiczki). Słoiki zagotowujemy pod przykryciem.

Tak przygotowane jagody nadają się do domowego kisielu lub galaretki – jest idealna do ciast i ciasteczek! Można je też dodać do herbaty lub jako dodatek do parowańców.

  1. Mrożone jagódki

Jagody, tak jak i inne owoce, można zamrozić. Będą idealne do koktajlu, ale i do ciasta. Jest w końcu dużo przepisów, które nie wymagają nawet rozmrożenia owoców!

  1. Muffinki

Do przygotowania jagodowych muffinek wykorzystuję podstawowy przepis na babeczki. Tak naprawdę można do niego dodać dowolne owoce. Z jagodami smakują wyśmienicie!

PRZEPIS: 

W pierwszej misce dokładnie mieszamy:

– 250 g mąki pszennej,
– czubatą łyżeczkę proszku do pieczenia,
– pół łyżeczki sody,
– szczyptę soli,
– łyżeczkę cukru waniliowego,
– 150 g cukru.

W drugiej misce dokładnie mieszamy:

– 250 ml mleka,
– 60 ml oleju,
– jajko,
– 200 g jagód.

Płynne składniki przelewamy do suchych, całość dokładnie mieszamy trzepaczką do jajek. Masą napełniamy formę do muffinek wyłożoną papierowymi foremkami. Babeczki pieczemy ok. 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Muffinki z jagodami

Muffinki z jagodami

Muffinki z jagodami

UWAGA! Nie jedzcie jagód prosto z krzaka, zawsze je wcześniej umyjcie! Mogą na nich znajdować się groźne dla człowieka bakterie, które roznoszą zwierzęta np. lisy.

Hej, pobierz DARMOWY ebook kanapkowy!

TUTAJ

Ponad 20 przepisów na pyszne śniadania, lunch, w trasę i do szkoły!